Diversiteit & Inclusie

Als je het ons vraagt is dit een onderdeel van je organisatie DNA. Zo is er bij ons sprake van een uitgebalanceerd werving en selectiebeleid, waar er gekeken wordt naar de aanvullingen op onze bemensing (karaktereigenschappen, kennis, et cetera). Dit is bij iedere organisatie anders. Waar we in ieder geval niet onderuit kunnen, is dat diversiteit en inclusie meer leeft dan ooit tevoren. En dat is erg positief. Inmiddels gaat het ook verder dan alleen cultuur en ras. Denk aan kenmerken zoals geslacht, leeftijd, culturele, etnische en religieuze achtergrond, LHBTIQ (lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, transgenders en mensen met een intersekse-conditie) en arbeidsvermogen. Deze verschillen hebben invloed op hoe mensen hun werk doen.

Succesrecept

Wanneer je als werkgever rekening met die verschillen houdt, zorg je ervoor dat mensen zich optimaal kunnen ontplooien en inzetten. Maar, hoe pas je dat toe in je organisatie en hoe behaal je diversiteitsdoelstellingen als je geen idee hebt wat het precies inhoudt? Net als bij employer branding doen we voor het onderdeel diversiteit en inclusie ook een kick-off. Verder heb je ook te kiezen uit:

  • Een doelgroep-analyse;
  • (Doelgroepgerichte-) campagnes;
  • Online arbeidsmarktcommunicatieplan;
  • Training over doelgroepgericht schrijven én werven.

 

Ben je benieuwd naar de verdere mogelijkheden? Nodig Marcella eens uit voor de koffie! Ze drinkt deze graag zonder melk en suiker.

Meer weten over Diversiteit & Inclusie?

Neem contact op met één van onze professionals.