Employer Branding

Word een onweerstaanbare werkgever!

Elke nieuwe generatie heeft andere drijfveren dan de vorige. Om ze echt te overtuigen is niet alleen een authentiek employer brand nodig, maar bovenal een gerichte, persoonlijke aanpak. Alleen dan lukt het om de juiste boodschap bij elke doelgroep te krijgen. Het echte verschil op de arbeidsmarkt maak je door kandidaten, van latent werkzoekend tot ver in het onboardingsproces, een onvergetelijke ervaring te bieden. Uit onderzoek blijkt bovendien dat de ervaring in de eerste maanden bijdraagt aan een langdurige werkrelatie. Aanspreken, rekruteren en behouden gaan hand in hand. Want, ook na de onboarding is investering in een goede werkrelatie heel belangrijk. Het is ook uit je comfortzone durven stappen en eens wat anders proberen. Dit betekent ook zo nu en dan kleur bekennen. Maar het is vooral: je bedrijfscultuur echt laten zien, in plaats van te roepen hoe leuk deze is.

Employer branding is dus veelal meer dan het opzetten van een leuke wervingscampagne of een werkenbij-site.

Hoe je dit goed doet? Hier is niet één antwoord op. Dit is afhankelijk van de behoefte van jouw organisatie. Logisch denk je. We beginnen daarom met een kick-off.

Kick-off: ons vertrekpunt. Waar sta je nu met de organisatie (huidige situatie) en waar wil je naartoe (gewenste situatie)? Daarna gaan we kijken welke oplossing het beste bij de gewenste situatie past. Denk hierbij aan:

  • Doelgroep analyse;
  • Online arbeidsmarktcommunicatieplan;
  • (Recruitment-)campagnes, online en/of offline;
  • Social mediaplan;
  • Branding book.

Zie je graag wat voorbeelden of wil je weten hoe het voor jouw organisatie werkt? Maak dan een afspraak met Marcella, ze neemt je graag mee in de wonderen wereld dat employer branding heet. 

Meer weten over Employer Branding?

Neem contact op met één van onze professionals.

Claudia Mascuñan Reinders

Business development consultant
cmascunan@youseeq.nl+31 6 49666204