''I want world peace is niet alleen dé favoriete uitspraak van de meeste deelneemsters van missverkiezingen. Het zou zomaar een quote van Manon kunnen zijn.''
M-A-N-O-N M-A-N-O-N (Ooh) M-A-N-O-N. Wij gaan niet alleen heel lekker op dat nummer van ‘De Jeugd van Tegenwoordig’, maar het is ook de naam van onze lieftallige collega. We willen niet te veel opscheppen, maar het is een dame die al aardig wat successen op haar naam heeft staan. Zo was ze in haar vorige baan als corporate recruiter verantwoordelijk voor het opzetten van een recruitment afdeling en ook nu plaatst ze succesvol de ene na de andere kandidaat bij haar opdrachtgever. Daar is niet alleen YOUSEEQ blij mee, maar onze klanten ook!
YOUSEEQ wist de aandacht van Manon te trekken via Instagram. Toch gaaf hè, dat social media ;). Maar, de bedrijfscultuur gaf de doorslag. Het feit dat er naast hard werken ruimte is voor plezier, zowel op de werkvloer als privé. Verder vindt ze dat bij YOUSEEQ iedereen in zijn of haar kracht gezet wordt en dat iedereen mag doen wat hij of zij leuk vindt. Zo haalt zij mede haar kracht uit het interim gedeelte. ‘’Je kunt jobhoppen zonder schuldgevoel. Op deze manier kun je verschillende dingen van het vak ontdekken.’’ Haar ambities als corporate recruiter? Vooral op strategisch niveau haar kennis en ervaring ontwikkelen. Sinds kort is ze werkzaam bij haar opdrachtgever als Recruitment Business Partner, dus daar kan ze de komende tijd volop mee aan de slag.
‘’I want world peace’’ is niet alleen dé favoriete uitspraak van de meeste deelneemsters van missverkiezingen. Het zou zomaar een quote van Manon kunnen zijn. Zich inzetten voor gelijkheid, diversiteit en inclusie vindt Manon erg belangrijk. Ze ziet dat er in de praktijk nog veel te verbeteren is. Maar, ook zelf kreeg ze te maken met ongelijkheid en daarom werkt ze hard om de arbeidsmarkt elke dag een beetje beter te maken. Samen met onze marketeer Marcella zet ze zich in om bedrijven te helpen met hun diversiteitsdoelstellingen door mee te denken over en het opzetten van campagnes.
Je kent toch van die mensen die niet van gefotografeerd worden houden? Bij Manon zit dit echt diep. De marketingafdeling durft het eigenlijk al niet meer te vragen als er weer een fotomoment in het vooruitzicht is. Tenzij het met haar gezin is, dan kan het ineens wel. Ze heeft het dan zelfs naar haar zin. Maar heel eerlijk, wie zou dat niet hebben met zulke knappe mannen aan haar zijde? Ja, je leest het goed, meervoud. Manon en haar partner hebben namelijk een prachtig zoontje, dat ieder vrouwenhart doet smelten (trust us). Of dit nu is omdat hij kwajongensstreken uithaalt of z’n gezichtje onder het eten zit (je krijgt er zoveel voor terug…). Dat knoeien met eten heeft hij overigens niet van een vreemde. Hier is Manon ook een kampioen in. Geen kledingstuk of bureau is veilig bij Manon.
Wat doet Manon eigenlijk graag in haar vrije tijd, los van tijd besteden aan haar gezin? Eten. Heel veel eten. Oh, en drinken. Van etentjes bij sterrenrestaurants tot een frietje met een frikandel. Wij verdenken Manon ervan dat ze vooral sport om de borrels en etentjes te compenseren.
Genoeg over Manon, de rest mag je zelf ontdekken! Kun jij wel een Manon in jouw organisatie gebruiken? Laat wat van je horen! Ze zet met veel liefde een recruitment afdeling op en denkt graag met je mee over de processen ervan. En onthoud: Manon helpt je ook heel graag met je diversiteitsdoelstellingen.