Bindingsangst of wedding material? Tips voor het aantrekken van talent

Heb je als werkgever last van zakelijke bindingsangst of durf jij je voor lange tijd te binden aan je werknemers? Het aantrekken van talent is vergelijkbaar met het jezelf profileren op Tinder: ga je voor wedding material of een one-night-stand? Dus, ga je voor medewerkers die je voor langere tijd aan je wil binden, dan is het als werkgever raadzaam om je als partnermateriaal te onderscheiden. Zo zijn er bedrijven die medewerkers een aandeel geven in het bedrijf. Bedrijven die dit bieden, zijn zeker goed partnermateriaal. Het is wel een kunst om dit op een goede manier te laten zien in de werving. Bespreek je dit tijdens de eerste date? Of is dit meer second date material? Je spreekt tenslotte ook niet gelijk je kinderwens uit op een eerste date toch? Maar, een eerste date is wel weer alles bepalend voor het verloop van een relatie, dat weten we inmiddels ook.

''Met een aandelenplan trek je het juiste type aan.''

Wanneer je als bedrijf een aandelenplan aanbiedt, dan heb je meer te bieden dan andere bedrijven en dat maakt je als werkgever aantrekkelijker. Plus, grote kans dat je het juiste type aantrekt. Wanneer mensen het interessant vinden om mede-eigenaar van een bedrijf te worden, zijn zij niet bang om zich voor langere tijd te binden.

Neem je relatie serieus

Maar, draait het dan alleen om goede arbeidsvoorwaarden? Nee. Je hoopt tenslotte dat mensen ook voor de bedrijfscultuur kiezen. Naast het vinden van een werknemer met de ‘’juiste’’ eigenschappen, wil je de ander het gevoel geven dat je de relatie serieus neemt. En dit is niet alleen door het bieden van goede arbeidsvoorwaarden, maar door in de ander te investeren door ze het gevoel  te geven dat je hem/haar serieus neemt. Dit kan op veel verschillende manieren. Want niet iedereen vindt een aandelenplan interessant. Welke waarden mensen het belangrijkst vinden, verschilt tussen groepen mensen. Jongeren vinden bijvoorbeeld de beloning, de inhoud, ontwikkelkansen, fun, ontspanning en het nut voor de samenleving belangrijk (bron: werf-en.nl).

Een andere manier om aan je toekomstige werknemer te laten zien dat je langdurige relaties belangrijk vindt, zijn de duurzame werkrelaties die je als bedrijf eerder hebt opgebouwd. In organisaties met veel duurzame relaties zie je een sterkere binding, ook tussen de werknemers.

 

''Bij YOUSEEQ willen we dat iedereen zich speciaal voelt''


Hoe is YOUSEEQ in een relatie?

Wat kan je van YOUSEEQ als ‘’partner’’ verwachten? Zonder al te veel verwachtingen te scheppen: een hele hoop. Er wordt op verschillende manier in jou als werknemer geïnvesteerd. Je komt echt in een warm bad terecht en dit ervaar je al op de eerste date (je eerste werkdag). We willen namelijk dat iedereen zich speciaal voelt, dus we verklappen niet hoe we dit aanpakken;) Maar ook in verdere dates zal er in je geïnvesteerd worden, door middel van leuke etentjes, gezellige borrels en creatieve sessies. Omdat wij jouw ontwikkelkansen ook belangrijk vinden, bieden wij hier verschillende mogelijkheden in. Denk bijvoorbeeld aan: Social Talent, webinars, LinkedIn Learning, et cetera.

Verder toont YOUSEEQ vooral interesse in jou: gaat het goed met je? Kunnen dingen anders? Zo, ja hoe zie je dit? Wat heb je van ons nodig? Etc. Vooral in deze lastige tijden, hechten wij extra waarde aan verbinding. Zoals we in de vorige blog al aangaven, hebben we elke dag een contact moment met elkaar om te horen en zien hoe het gaat met de ander.

Conclusie: bij YOUSEEQ is er geen sprake van bindingsangst en investeren wij volop in langdurige relaties. Ben jij nieuwsgierig in ons als partner? Stuur ons een berichtje! Wellicht kunnen we gaan speeddaten.